اطلاعات مکانیکی

لکه بین قسمت عایق و قسمت فلزی

تخلیه هاله ای

این لکه به دلیل نشت گاز نیست بلکه در اثر تخلیه هاله ای (کرونا) ایجاد شده است. هنگامی که شمع از روی موتور باز می شود، معمولا یک لکه ی قهوه ای رنگ روی درز بین عایق و قسمت فلزی دیده می شود که به نظر می آید نشانه ی نشت گاز های ناشی از احتراق است.

در واقع این لکه در نتیجه ی چسبیدن ذرات روغن معلق در هوا به سطح قسمت عایق (ایزولاتور) در اثر ولتاژ بالا ایجاد شده است. این قضیه هیچ تاثیری روی عملکرد شمع ندارد.

 

 

مکانیسم تخلیه هاله ای

ولتاژ بالایی که به شکاف جرقه اعمال می شود در ناحیه بین بدنه فلزی و الکترود نیز اثر می کند و باعث رسانا شدن هوا در شکاف (a) بین بدنه و قسمت عایق می شود. به این امر اصطلاحا تخلیه هاله ای می گویند. هاله ایجاد شده به سمت ترمینال گسترش پیدا می کند و در یک محیط تاریک به صورت یک هاله ی کمرنگ آبی قابل مشاهده است.

 

منع : سایت رسمی شرکت کوشا پارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *