اطلاعات مکانیکی

عمر یک شمع موتور

مشکلات ناشی از استفاده ی طولانی مدت و بیش از حد شمع موتور

  • الکترود کهنه در جرقه زدن مشکل خواهد داشت.
  • رسوب انباشته شده در قسمت جرقه زن باعث احتراق غیر عادی (پیش سوزی) شده و منجر به مشکلاتی از قبیل ذوب شدن الکترود خواهد شد.

 

این شمع ها نیاز به تعویض دارند، باید متذکر شویم که تصاویر بالا ممکن است به علت عدم تنظیم موتور (سیستم سوخت و احتراق) یا انتخاب شمع نامناسب به وجود آمده باشند.

 

 

راهنمای مسافت برای تعویض شمع

این مسافت ها تنها راهنمایی برای تعویض شمع ها هستند. بسته به شرایط استفاده و سیستم احتراق موتور این مسافت ها ممکن است کمتر باشد. شمع های پلاتینیوم که ابتدای شماره فنی انها حرف “P” وجود دارد مانند PFR5G-11 یا شمع های ایریدیوم که شماره فنی آنها با حرف “I” شروع می شود مانند IFR6A11 هر ۱۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارند.

انواع متنوعی از شمع NGK موجود است. برای انتخاب شمع مناسب نیازتان از کاتالوگ ها و جداول توصیه ی ما کمک بگیرید.

منبع : سایت رسمی کوشاپارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *