اطلاعات مکانیکی

شمع ایریدیوم IX

لبه حرارتی

ماده ی جدیدی به نام ایریدیوم در مرکز الکترود شمع ها بکار رفته است.

این امر این امکان را می دهد که الکترود نازک تر از قبل (نوع معمولی یا پلاتینیوم) ساخته شود و در نتیجه قابلیت اشتعال افزایش یابد.

به علاوه طراحی “لبه حرارتی” شمع ایریدیوم IX به گونه ای است که در برابر رسوب کربن بسیار مقاوم است.

قطر الکترود مرکزی بسیار کم است و نوک پلاتین هم بصورت مخروطی (باریک شونده) طراحی شده است که باعث ایجاد جرقه شده و میزان اشتعال آن عالی است. در نتیجه با، با بهبود روشن شدن موتور، افزایش شتاب، عدم بیکاری (جرقه نزدن) و کاهش مصرف سوخت عملکرد کلی موتور بهبود پیدا می کند

 

آزمون فشار احتراق

 

 

شمع ایریدیوم IX نسبت به شمع های معمولی کمتر فشار را پراکنده می کند. این امر موجب عملکرد با ثبات تری داشته باشد.

 

نمونه شماره فنی یک شمع ایریدیوم IX

 

 

آزمون شتاب

 

با افزایش قدرت موتور در دور موتور های میانی شتاب بهتری به دست می آید. فضایی در نوک قسمت عایق تعبیه شده که کربن انباشته شده در آن در لحظه ی تخلیه الکتریکی می سوزد. این امر از کاهش نارسایی قسمت عایق جلوگیری می کند.

 

 

منبع سایت رسمی شرکت کوشاپارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *